Gevolgen Corona

Blog van JoyLeave a Comment

We blijven ‘gewoon’ leveren. Ook nu. Maar…

Ook wij ondervinden de gevolgen van Corona.
Verswaren halen we natuurlijk zo veel mogelijk uit de regio, maar om ons assortiment zo compleet te maken, zijn we ook afhankelijk van andere schakels in de keten. Denk aan het oogsten, transport, opslag en orderpickers.
De leveranciers hebben grote uitdagingen in het magazijn om de bestellingen in te pakken. Deels door uitdagingen op het gebied van personeelsbezetting. Ook daar moet iedereen die een symptoom vertoont thuis blijven.
Daarnaast ondervinden de leveranciers ook de gevolgen van o.a. hamstergedrag. Het aantal bestelde producten is toegenomen.
Deze twee factoren zorgen ervoor dat de aanvoer van met name droogwaren wisselvallig is.
En wat vers betreft, als een teler maar 7 man heeft om zijn gewassen te oogsten ipv 50…..

We doen ons best om alle producten te leveren, waar mogelijk bieden we alternatieven. Sommige alternatieven die wij ‘logisch’ vinden zijn ook niet altijd leverbaar, dus moeten we uitwijken naar minder logische alternatieven.
We kijken zorgvuldig naar wat je bestelt hebt en op basis daarvan voegen we alternatieven toe. Zo proberen we ervoor te zorgen dat je toch genoeg boodschappen in huis hebt voor de hele week.

Ook qua levertijden doen we ons best om aan ieders wensen te voorzien. Normaal gesproken hebben we redelijk ‘vaste’ routes. Maar aangezien we nu wekelijks veel nieuwe klanten krijgen, moeten we ook wekelijks onze routes opnieuw maken.

Daarnaast hebben we alledrie onze kindjes bijna fulltime thuis. Dat zorgt voor heel veel leuke momenten. Maar zorgt er ook voor dat onze ‘klantenservice’ wat trager kan zijn. Of met meer achtergrondgeluid 😉

Dan nog iets anders. Normaal gesproken zijn we streng op de kwaliteit. Daarnaast hanteren we een ‘no waste’ beleid. Om deze combinatie te handhaven in deze tijd is niet altijd meer haalbaar.
Elk deel van de keten is zó hard aan het werk om, ondanks alle uitdagingen, toch alle mensen te voorzien van zo goed mogelijke voeding, voelt het voor ons niet goed om versproducten niet te leveren die een klein mankementje vertonen.

Dus lieve mensen, geniet van wat we van moeder aarde krijgen. Ook als dit betekent dat je ergens een zwart puntje uit moet snijden of misschien een stoofpotje moet maken ipv een salade.
En ja, het klinkt nu erger dan het is. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je een tas vol afgekeurde producten krijgt. Bovenstaande is eerder uitzondering dan regel. Want over het algemeen is nog steeds alles wat we leveren van zeer hoge kwaliteit!

We zijn ons bewust van het feit dat we meer flexibiliteit van je vragen dan gebruikelijk is. Maar echt, we doen dit met de beste bedoelingen en proberen het beste van de situatie te maken!

Gelukkig hebben we echt ontzettend leuke klanten, dus tot nu toe zijn de meeste heel begripvol! Hopelijk kunnen we op jullie vriendelijke flexibiliteit blijven rekenen. Want we weten niet hoe lang dit nog duurt en hoe de komende tijd eruit gaan zien.

Lieve en gezonde groet, Joy (& Jos natuurlijk)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *